Sıkça Sorulan Sorular

1. Tedarikçi Portalı'na nasıl kayıt olabilirim?

Tedarikçi Portalı'na giriş yapmak için sağ üst tarafta yer alan Yeni Üye Ekle sayfasına gidip,Kayıt Ol formunu doldurduktan sonra portala kayıt olabilirsiniz.

2. Tedarikçi Portalı'na kayıt olma işleminin başarılı olup olmadığını nasıl anlarım?

Kayıt Ol formunda yer alan tüm bilgileri doldurduktan sonra tarafınıza bilgilendirme amaçlı e-posta gönderilecektir. Buna ek olarak, otomatik olarak Firma Bilgileri sayfasına yönlendirileceksiniz. Eğer, ilgili e-postayı alıyorsanız ve portala giriş yapmış görünüyorsanız kayıt işleminin başarılı bir şekilde gerçekleştiğini anlayabilirsiniz

3. Kayıt olduktan sonra ne yapmam lazım?
Portala kayıt olduktan sonra otomatik olarak Firma Bilgileri formunun bulunduğu sayfaya yönlendirileceksiniz. Tedarikçi Firma olarak başvuru yapmak için sağ tarafta yer alan menüyü kullanarak:
  • Firma Bilgileri
  • Diğer Bilgiler
  • Kabiliyet Bilgileri
  • İletişim Bilgileri
  • Sonlandır

sayfalarında yer alan, formları doldurmanız gerekmektedir. Formları doldurduktan sonra Sonlandır sayfasına giderek firma kaydını sonlandırmanız gerekmektedir.

Not: Lütfen, formları doldururken tüm zorunlu alanları eksiksiz girdiğinizden emin olunuz.

4. Formlarda yer alan yanında * işareti bulunan kutucuklar ne ifade etmektedir?

Bu kutucuklar, Tedarikçi Firma olarak başvuru yapmak isteyen firmalar için, ilgili formlar içerisinde doldurulması zorunlu olan alanları ifade eder. Bu alanlar için gerekli bilgiler yazılmaz/seçilmez ise form kayıt etme işleminiz gerçekleştirilemeyecektir ve ilgili form alanının altında uyarı görünecektir.

5. "Şifremi Unuttum" linkine tıkladığımda e-posta adresi ve şifre soruyor. Ne yapmalıyım?

Şifremi Unuttum sayfasında, daha önce Tedarikçi Portalı'na kayıt olurken kullandığınız e-posta adresi istenmektedir. Bu e-posta hesabına, tarafımızca "şifre değişikliği talep ettiğinize dair" doğrulama e-postası gönderilecektir. Bu e-posta içerisinde yer alan linke tıklayarak şifre değiştirme sayfasına yönlendirileceksiniz.

Karşınıza gelen Şifre Değiştirme formunda yer alan:

  • Kullanıcı Adı alanına Tedarikçi Portalı'na kayıtlı olan e-posta adresinizi,
  • Yeni Şifre alanına yeni oluşturacağınız şifreyi
  • Yeni Şifreniz Tekrar alanına yeni oluşturacağınız şifreyi yeniden

yazdıktan sonra değiştir ile kayıt etmelisiniz.

6. "Sonlandır" sayfasında yer alan "Eksik Bilgi" ne anlama gelmektedir?

Sonlandırma sayfasına girdiğiniz zaman, aşağıda yer alan:

  • Eksik Sektör Bilgisi
  • Eksik Faaliyet Bilgisi
  • Eksik Kabiliyet Bilgisi
  • Eksik Telefon Numarası
  • Eksik Adres Bilgisi
  • Eksik Elektronik Adres Bilgisi
  • Eksik Organizasyon Adı Bilgisi
  • Eksik Ülke Bilgisi

uyarılarından her hangi birisini görüyorsanız, bu bilgileri henüz doldurmamış olduğunuz ya da bu alanların bulunduğu formlarda yer alan zorunlu alanları eksik doldurduğunuz anlamına gelmektedir. Uyarıların olduğu linke tıklayarak ilgili forma gidebilir ve ilgili alanın dolu olup olmadığını ve de eksik doldurulmuş olan alan olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

7. Firma kaydını nasıl sonlandırabilirim?

Sonlandır sayfasında yer alan Sonlandır butonuna basarak, firma kayıt sonlandırma işlemini tamamlayabilirsiniz.

8. Sonlandır sayfasında yer alan "Sonlandır" butonu görünmemektedir, ne yapmalıyım?

Eğer, bu sayfa içerisinde her hangi bir Eksik Bilgi uyarısı (bknz. 6. Madde) görüyorsanız, Sonlandır butonu aktif olmayacaktır. Öncelikle uyarılarda yer alan linklere tıklayarak ilgili sayfalarda yer alan formları formlarda yer alan zorunlu alanları da dikkate alarak doldurmanız gerekmektedir. Tüm formları eksiksiz doldurduktan sonra Sonlandır butonu aktif hale gelecektir.

9. Firma kayıt sonlandırma işlemi ne anlama gelmektedir?

Tedarikçi Portalı üzerinden oluşturulan firma kayıtları, tarafımızca değerlendirmeye alınarak incelendikten sonra Tedarikçi Firma olarak kabul ya da red edilmektedir. Firmanızın değerlendirmeye alınması için tüm formları eksiksiz doldurmuş olması ve 3.,6. ve 7. maddeler de yer alan açıklamaları göz önünde bulundurarak, firma kayıt sonlandırma işlemini tamamlamış olması gerekmektedir. Aksi taktirde firmanız değerlendirmeye alınmayacaktır.

10. "Firma Bilgileri" formunda yer alan "Firma İsmi ve Ülke" seçmeme rağmen kayıt sonlandırma işlemini tamamlayamıyorum, ne yapmalıyım?

Eğer, Ülke alanı için Türkiye seçtiyseniz,

Firma Bilgileri altında yer alan, Ticari Sicil No

Finansal Bilgiler altında yer alan, Bağlı Olduğu Vergi Dairesi ve de Vergi No

alanlarını da doldurmalısınız. Aksi taktirde, form kayıt işlemi başarısız olmaktadır.

11. Oluşturduğum firma içerisine, başka kullanıcı(lar) ekleyebilir miyim?

Evet, bir firmanın birden fazla kullanıcısı olabilir. Bu yüzden, firmadan herhangi bir kullanıcı kayıt olduktan sonra Firma Kullanıcıları sayfasına gidip Yeni Kullanıcı Ekle butonuna bastıktan sonra "Organizasyon Kullanıcıları Listesi" altında yer alan formu doldurarak yeni kullanıcı ekleyebilir.

12. Bir firmaya en fazla kaç kullanıcı ekleyebilirim?

Firma kullanıcıları için her hangi bir limit bulunmamaktadır. Bu yüzden, istediğiniz kadar kullanıcı ekleyebilirsiniz.

13. Kullanıcı bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?
Sisteme giriş yaptıktan sonra Firma Kullanıcıları sayfasına gidip listede yer alan kullanıcılar arasından kendi kullanıcı adınıza tıkladıktan sonra açılan formda bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.